پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

جمع‌آوری ایمیل کاربران از سایت‌ها و فرم‌های آنلاین

طبق تحقیقات کارشناسان رایانه مشخص شده است اغلب آدرس‌های ایمیلی که در فرم‌های آنلاین تایپ می‌شوند، حتی پیش از ارسال و بدون رضایت کاربر، در اختیار ردیاب‌های وب قرار داده می‌شود.

دیتاسنترهای مهم کشور دارای شناسنامه می‌شوند

معاون وزیر ارتباطات گفت: تا دو سال آینده بسیاری از مراکز داده‌ در کشور به دلیل میزبانی سرویس‌های با اهمیت، دارای شناسنامه و ملزم به رعایت استانداردها می شوند.

رگولاتوری: نزدیکی تعرفه‌ها در رقابت طبیعی است

معاون وزارت ارتباطات در پاسخ به گلایه کاربران از نبود رقابت در بازار تلفن همراه و اقدام هماهنگ اپراتورها در افزایش تعرفه اینترنت همراه، گفت: اپراتور هایی که در حد همدیگر هستند، در نهایت تعرفه خدمات را نزدیک به هم اعلام می‌کنند.

چگونه چندین عکس را به پست و استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟

بسیاری از افراد بر این باورند که بعضی وقت‌ها ارزش یک عکس از هزاران کلمه و نوشته بالاتر است. در عین حال گاهی یک عکس برای توصیف یک داستان کافی نیست. قرار دادن چندین تصویر در کنار هم به بیان بهتر یک داستان و احساسات موجود در آن کمک می‌کند. افزودن چندین عکس به پست و استوری اینستاگرام به افراد کمک می‌کند تا مخاطبان خود را در بهترین وضعیت ممکن حفظ کنند و یک محتوای خوب را به آن‌ها ارائه کنند.

اختصاص اینترنت به اقشار کم‌درآمد به کجا رسید؟

با تغییر قیمت اینترنت ثابت و همراه، موضوع اختصاص اینترنت رایگان به اقشار ضعیف از سوی مسوولان مطرح شد و باید دید بحث ارائه بسته‌های اینترنت برای اقشار کم برخوردار در جهت جبران افزایش قیمت، چگونه اجرایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات میگوید دولت به‌دنبال گرانی اینترنت نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تغییر قیمت اینترنت گفت: بازنگری در مصوبات مربوط به تعرفه حتما باید انجام شود اما این لزوما به معنای گرانی اینترنت نیست و قرار نیست ما همه بار توسعه را به دوش مردم بگذاریم.

منتظر ویژگی جدید و شگفت انگیز واتساپ باشید

واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدید پیش نمایش لینک‌های به اشتراک گذاشته توسط کاربران می‌باشد. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند علاوه بر لینک مربوطه، به تصویر و اطلاعات بیشتری از آن لینک دسترسی پیدا کنند.

عرضه پلتفرمی برای تهیه پرسشنامه و تحلیل هوشمند اطلاعات

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم‌افزاری برای تهیه و انتشار پرسشنامه عرضه کردند که از طریق آن امکان تحلیل و گزارش‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده برای کاربر فراهم شده است.

اینترنت ثابت ایران از فلسطین بدتر است

طبق گزارش اسپیدتست ایران در بخش اینترنت همراه در میانه رتبه‌بندی ماهانه قرار دارد

موانع استفاده از فناوری برای سالمندان در ایران بررسی شد

معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات گفت: ارائه فناوری‌های شناختی، رباتیک و اینترنت اشیا می‌تواند نقش بسزایی در فراهم کردن شرایط سالمندی سالم برای سالمندان در کشور ایفا کند.

مطالب پر بازدید آرشیو