جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

اینترنت را چراغ‌خاموش گران کردند

درحالی‌که وزارت ارتباطات اعلام کرده هنوز مصوبه‌ای برای تغییر تعرفه ابلاغ نشده، گزارش‌های کاربران از گران شدن شدید اینترنت برخی شرکت‌ها خبر می‌دهد.

احراز هویت غیرحضوری با کمک هوش مصنوعی

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه تهران موفق به طراحی سامانه احراز هویت غیرحضوری با کمک هوش مصنوعی شدند.

اینترنت هنوز بی‌کیفیت است

در حالی که در ماه‌های گذشته، مسوولان افزایش مصرف اینترنت به‌دلیل فرآیندهای آموزش آنلاین را یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش سرعت و کیفیت اینترنت اعلام کردند اما با حضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس، تغییری در کیفیت اینترنت احساس نمی‌شود و کاربران همچنان از سرعت‌های پایین ناراضی‌اند.

ارائه سرویس‌های تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم افزاری را برای ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی ارائه کردند.

مخابرات: اینترنت را بر اساس تعرفه‌های سال ۹۶ محاسبه می‌کنیم

شرکت مخابرات ایران در خبری رسمی اعلام کرد هزینه‌های اینترنت مشترکان خود را براساس تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۳۹۶ محاسبه کرده و هنوز افزایشی در این زمینه رخ نداده است.

ابعاد خدمت‌رسانی پیام‌رسان‌های بومی چقدر است؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از اجبار کاربران به استفاده از ابزارها و پیام‌رسان‌های بومی، گفت: اپلیکیشن‌های داخلی در آن ابعادی که فکر می‌کنیم، بعد از مسدودیت‌های گسترده طرح صیانت می‌توانند سرویس‌دهی کنند، بزرگ نشده‌اند.

امیدواری کسب و کارهای ICT به ۱۰ برابرشدن سرعت اینترنت

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات گفت: رسیدن به حداقل سرعت اینترنت ۱۰۰ مگابیتی که ۱۰ برابر سرعت فعلی است، طبق وعده وزیر ارتباطات، امیدواری قابل توجهی را برای صنعت ICT فراهم کرده است.

افزایش دقیقه نودی قیمت اینترنت

افزایش دقیقه نودی قیمت اینترنت ثابت یاADSL صدای مشترکان را درآورد. مشترکان می‌گویند اگرچه طبق کسب اطلاع از وزارت ارتباطات این افزایش قیمت غیرقانونی نبوده است.

آیا ارتباطی میان استفاده از گوشی و تومورهای مغزی وجود دارد؟

سال‌های سال است که شایعاتی مبنی بر اینکه امواج تلفن‌های همراه منجر به ایجاد تومور معز می‌شود، وجود دارد. با این حال نتایج مطالعه طولانی‌مدت دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که این ادعا بی‌اساس بوده و ساطع شدن امواج موبایل حین استفاده عادی سبب ایجاد تومور مغزی نمی‌شود.

چطور سرعت دستگاه‌های هوشمند را بالا ببریم؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: حذف برنامه‌های غیرضروری و پاک کردن حافظه دستگاه از اطلاعات و فایل‌های غیرضروری و تکراری، از راه‌های سرعت بخشیدن و حفظ امنیت در دستگاه‌های هوشمند است.

مطالب پر بازدید آرشیو