جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۳۲ کشور جهان عرضه می‌شود

شرکت استرالینک، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای اعلام کرد که این سرویس برای مردم ۳۲ کشور در سراسر جهان در دسترس و قابل استفاده است.

یک مشاور حوزه دیحیتال: انقلاب صنعتی چهارم متاورس صنعتی است

یک مشاور، استراتژیست و خط مشی‌گذار حوزه دیجیتال گفت: سه گام در حوزه صنعت و فناوری مطرح است که در گام اول باید مدل اطلاعاتی برای متادیتاهای تولید شده رسم شود.

عینک مترجم همزمان گوگل رونمایی شد

مدیرعامل گوگل نمونه اولیه عینک هوشمندی را نمایش داد که این شرکت سرگرم ساخت آن است و می‌تواند زبانهای دیگر را به صورت لحظه‌ای ترجمه کند.

زارع‌پور از خط قرمز و شروط وزارت ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعرفه‌های اینترنت از سال ۱۳۹۵ تاکنون با وجود چند برابر شدن قیمت‌ها، ثابت مانده، گفت: اپراتورها معتقدند که امکان توسعه خدمات را ندارند زیرا درآمدها آن‌ها ثابت مانده و هزینه‌ها چند برابر شده بنابراین خواستار افزایش تعرفه هستند که وزارت ارتباطات فعلا با درخواست آن‌ها موافقت نکرده البته اجازه حذف بسته‌هایی که بهای آن‌ها کمتر از کف قیمت بوده‌، صادر شده است.

اصول حاکم بر سیاستگذاری فضای مجازی تدوین شد

رئیس پژوهشگاه فضای مجازی گفت: در راستای نامه رئیس مجلس به رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اصول حاکم بر سیاستگذاری فضای مجازی تهیه و تدوین شده است.

قوه قضائیه برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی اعلام آمادگی کرد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه این مرکز برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی به منظور ارائه خدمات الکترونیک قضایی آمادگی دارد؛ تحقق این موضوع را منوط به آمادگی فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد.

تلاش بقراط برای ایجاد بیمارستان مجازی

پلتفرم بقراط در تلاش است تا علاوه بر مدیریت مطب پزشکان و نسخه الکترونیکی با اضافه کردن خدماتی مانند مرتبط کردن مراجعان و کاربران خود به داروخانه، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها تبدیل به یک بیمارستان مجازی شود.

متوسط سرعت اینترنت کاربران چقدر است؟

مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۱ میلیون نفر هستند که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، از حداقل ۲۵۶ کیلوبیت‌برثانیه تا ۳۰ مگابیت‌برثانیه و بالاتر استفاده می‌کنند.

قیمت اینترنت موبایل در جهان؛ جایگاه ایران چندم است؟

طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، اینترنت همراه ایران در بین کشورهای ارزان از نظر شاخص برابری قدرت خرید قرار دارد این در حالی است که اپراتورها در تلاشند تا تعرفه های خود را افزایش دهند.

مطالب پر بازدید آرشیو