جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

پایان رسمی مرورگر اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت پس از ۲۷ سال قصد دارد قدیمی‌ترین مرورگر اینترنت یعنی اکسپلورر را بازنشسته کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در چیستی فضای مجازی با مشکلاتی دست به گریبان هستیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هنوز در چیستی فضای مجازی با مشکلاتی دست به گریبان هستیم، گفت: دچار فقر مفرط در حوزه مطالب و مباحث عصر فضای مجازی هستیم.

تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ

شرکت اپل سیستم عامل جدید ساعت هوشمند «اپل واچ» را معرفی کرده است که با نظارت بر ضربان قلب و تشخیص به‌موقع ریتم نامنظم می‌تواند عامل نجات کاربران از مرگ شود.

قطعی برق اینترنت را کند کرد

با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق در برخی نقاط شاهد خاموشی‌های مقطعی هستیم و این موضوع باز هم مشکل قطعی‌های آنتن موبایل و اینترنت را به دنبال داشته است.

آغاز به‌کار رسمی در توییتر فیلترشده؛ وزیر ارتباطات بالاخره کوتاه آمد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ۹ ماه زمان وزارتش در توییتر حضور نداشت و علتش را خط قرمز بودن پلتفرم‌هایی که طبق قانون جمهوری اسلامی فیلتر شده‌اند عنوان کرده بود، در نهایت برای تعاملات بین‌المللی به این شبکه اجتماعی فیلترشده پیوست.

همه هستند اما جایی برای مردم نیست فهرست کامل چهره‌های سیاسی ایرانی فعال در توییتر؛

توییتر، شبکه اجتماعی که اگرچه فیلتر است اما مسئولان ایرانی بدون محدودیت در آن حاضرند. بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد بیش از ۲۶۰ مقام رسمی از اعضای هیئت دولت گرفته تا مجلس، شورای شهر تهران و سایر نهادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و... در این پلتفرم فیلتر شده فعال هستند. جالب است بدانید نزدیک به ۶۰ درصد اعضای کمیسیون طرح صیانت و دیگر موافقان این طرح نیز حضوری فعال در توییتر دارند.

وزیر ارتباطات: بهبود کیفیت اینترنت در ازای افزایش تعرفه را تضمین می‌کنیم

برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند مجلس به شرطی با افزایش تعرفه اینترنت همراهی می‌کند که وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت اینترنت در ازای افزایش قیمت تضمین دقیق و مشخص ارائه دهد. وزیر ارتباطات گفت: تضمین‌ها مشخص و اعداد برنامه‌ها نهایی شده‌اند تا بهبود کیفیت شبکه محقق شود.

"همیشه رایگان" از شعار تلگرام حذف می‌شود

اگر اپلیکیشن تلگرام را اکنون دانلود کنید با عبارت "تلگرام برای همیشه رایگان است. بدون تبلیغات. بدون هزینه اشتراک. " روبرو می شوید اما ظاهرا این شعار به زودی حذف خواهد شد.

ورود شبکه‌های نسل ششم به بازار تا ۸ سال دیگر

مدیرعامل نوکیا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: شبکه‌های نسل ششم (۶G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد.

روش جدید برای خنک کردن دستگاه های الکترونیکی ابداع شد

محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا و دانشگاه کالیفرنیا برکلی به تازگی ابزاری ابداع کرده اند که می تواند دستگاه های الکترونیک را با شیوه کارآمدتر از روش های فعلی خنک کند.

مطالب پر بازدید آرشیو