جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فضاي مجازي

آغاز به‌کار رسمی در توییتر فیلترشده؛ وزیر ارتباطات بالاخره کوتاه آمد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ۹ ماه زمان وزارتش در توییتر حضور نداشت و علتش را خط قرمز بودن پلتفرم‌هایی که طبق قانون جمهوری اسلامی فیلتر شده‌اند عنوان کرده بود، در نهایت برای تعاملات بین‌المللی به این شبکه اجتماعی فیلترشده پیوست.

رسالت وزارت فرهنگ، ایمن سازی فضای مجازی است

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ، تدوین نظام رده‌بندی محتوای فضای مجازی را از اولویت‌های قطعی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: رسالت وزارت فرهنگ، سالم سازی و ایمن سازی فضای مجازی است.

امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی به صحن علنی

نماینده مردم اردبیل در مجلس از امضای بیش از ۱۵۰ نماینده برای برگشت طرح فضای مجازی از کمیسیون مشترک به صحن علنی خبر داد و گفت: این طرح باید مورد بررسی کارشناسی بیشتر قرار گیرد و به طور قطع در حال حاضر اولویت مجلس، معیشت مردم است نه چنین طرح هایی.

شرکت های فناوری باید به قربانیان کلاهبرداری آنلاین غرامت دهند

یکی از قانونگذاران انگلیسی معتقد است شرکت های بزرگ فناوری با پلتفرم های آنلاین حاوی تبلیغات کلاهبردارانه، باید خسارت کاربران را بازپرداخت کنند.

عضو کمیسیون مشترک: بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول شد

عضو کمیسیون مشترک اعلام کرد جلسات این کمیسیون تا پایان سال دیگر تشکیل نشده و بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول خواهد شد. این در حالی است که جلسه امروز کمیسیون مشترک به علت شیوع کرونا در مجلس تعطیل شد.

با ایموجی‌های جدید آی‌اواس ۱۵.۴ آشنا شوید

اپل ساعاتی پیش عرضه نسخه بتای عمومی‌ آی او اس ۱۵.۴ – iOS ۱۵.۴- را آغاز کرد و کاربران برنامه بتای این شرکت می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

گذرواژه‌هایتان‌ را در مرورگر ذخیره نکنید

محققان دریافتند که ذخیره گذرواژه‌ها در مرورگر، کاربران را در برابر حملات آسیب‌پذیر می‌کند.

پیش‌بینی‌ امنیت سایبری برای سال ۲۰۲۲

همان‌طور که هکرها با گذشت زمان در حملات خود پیچیده‌تر می‌شوند، پیشگیری باید در اولویت سازمان‌ها باقی بماند و آنها با فرهنگ‌سازی امنیت سایبری و اجرای سیاست‌های صحیح امنیتی، جایگاه خود را در فضای مجازی بهبود بخشند.

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس: حذف بند مسدودسازی پلتفرم‌ها از طرح صیانت قطعی نیست

مدیرکل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد حذف مفادی از طرح صیانت مانند بند مسدودسازی پلتفرم‌ها تنها در حد پیشنهاد بوده و هیچ تصمیم کارشناسی درباره آن گرفته نشده است. او همچنین با اشاره به نسخه پیشنهادی دولت درباره طرح صیانت اظهار داشت نظر دولت بر این نیست که این نسخه رسانه‌ای شود .

چگونه ردیابی مکان خود توسط گوگل را متوقف کنیم؟

گوگل اطلاعات مکان و تاریخچه دیتای شما را هنگامی که از اپلیکیشنهای این شرکت استفاده می کنید، ذخیره می کند. با این حال راه‌هایی برای متوقف کردن ردیابی مکان کاربر وجود دارد.

مطالب پر بازدید آرشیو