پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

استفاده از عنوان تلگرام، توئیتر و یوتیوب توسط ناشران دیجیتال ممنوع شد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشران دیجیتال و متقاضیان دریافت جواز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی را از استفاده از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی که طبق قوانین کشور فیلتر شده‌اند منع کرد.

لطف اله سیاه کلی: اعضای کمسیون مشترک عجله‌ای برای سرعت دادن به تصویب طرح صیانت ندارند

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی از تنظیم پیش‌نویس محتوای این طرح با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه خبر داد.

اینستاگرام قابلیت‌ تبدیل متن به گفتار و افکت‌های صوتی را به Reels اضافه می‌کند

اینستاگرام در رقابت با تیک تاک، پلتفرم خود را به قابلیت‌های جدیدی از جمله تبدیل متن به گفتار و همچنین افکت‌های صوتی جدید در Reels مجهز می‌کند تا کاربران بتوانند با تجربه کاربری بهتری از این پلتفرم استفاده کنند.

جدیدترین بتای واتس‌اپ مخفی‌سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌کند

واتس‌ا‌پ با الگوبرداری از تلگرام روی توسعه قابلیت جدیدی کار می‌کند که به موجب آن کاربران می‌توانند برخی اطلاعات شخصی از جمله آخرین وضعیت آنلاین بودن را از برخی مخاطبین خاص مخفی کنند.

اسپاتیفای با تصاحب Findaway سهم خود را در حوزه کتاب‌های صوتی افزایش می‌دهد

اسپاتیفای قصد دارد پلتفرم تولید و توزیع کتاب‌های صوتی Findaway را خریداری کند، هرچند ارزش این معامله هنوز مشخص نشده ولی می‌تواند به درآمدزایی اسپاتیفای از طریق صنعت کتاب‌های صوتی کمک کند.

امکان ضبط محتوای صوتی روم‌ها به کلاب‌هاوس اضافه شد

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، کلاب‌هاوس قابلیت ضبط محتوای صوتی روم‌ها را برای کاربران خود فراهم کرد. قابلیتی که Replays نام دارد و تمامی‌ کاربران اندروید و آی او اس می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

افزایش نگران کننده شمار معتادان فضای مجازی

آمارها و نتایج تحقیقات حاکی از آن است که تعداد معتادان دیجیتال، همزمان با رشد و توسعه اینترنت به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

پی‌پل به دنبال خرید شبکه اجتماعی پینترست

به نظر می‌رسد که شرکت پی‌پل (PayPal) این روزها در حال رایزنی برای خرید شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) است.

فیس‌بوک تغییر نام می‌دهد

سایت Verge به نقل از منابع آگاه خبر داد شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد نامش را تغییر داده و هفته آینده نام جدیدی را اعلام کند.

مطالب پر بازدید آرشیو