پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

انتقاد نخبگان ارتباطاتی و حقوقی از طرح صیانت در مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد

نخبگان رشته‌های حقوق، ارتباطات و جامعه‌شناسی با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس، انتقادات خود نسبت به طرح صیانت را مطرح کردند.

تغییرات پیشنهادی طرح صیانت چیست؟ دبیر کمیسیون مشترک تشریح می‌کند

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از تغییرات این طرح و حذف برخی مواد و تبصره‌های آن خبر داد. از جمله این تغییرات می‌توان به پیشنهاد ایجاد مانع برای مسدودسازی سلیقه‌ای شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و پررنگ‌تر شدن نقش کمیسیون عالی برای تنظیم‌گری اشاره کرد.

جزئیات برنامه های دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات در نخستین اظهارنظر درباره جزئیات برنامه های دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات، از راه اندازی قطب های بزرگ داده و نوسازی زیرساخت شبکه مطابق با تکنولوژی های روز، خبر داد.

سخنگوی کمیسیون طرح صیانت منتشرکنندگان فایل صوتی پیش از شروع جلسه را جاهل خواند

سخنگوی کمیسیون مشترک اعتقاد دارد انتشار فایل صوتی مذاکره هیئت رئیسه این کمیسیون برای به حاشیه بردن طرح صیانت است. او اظهار داشت برخی با شیطنت تنها گوشه‌ای از این صحبت‌ها را منتشر کردند و انتشار آن را به حساب جهل این افراد گذاشته است؛ این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که ویدیو کوتاه منتشر شده واکنش زیادی از سوی فعالین و کارشناسان حوزه فاوا داشته است.

اتفاق نظر نمایندگان مجلس برای داشتن قانون در فضای مجازی

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با بیان اینکه اغلب نمایندگان اتفاق نظر دارند که باید در رابطه با فضای مجازی قانون داشته باشیم و هیچکس مخالف آن نیست و اگر سندیکا و کارشناسان نظری دارند، می‌توانند به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون مشترک ارائه کنند تا به کمیته‌ها برای اعمال نظر داده شود. ما در آغاز کار هستیم و نظرات را در جزئیات اعمال و پیشنهادات را مطرح خواهیم کرد و در این رابطه مردم نباید نگران باشند.

ادامه کندی سرعت توییتر تا پاکسازی کامل محتوای غیرمجاز

روسیه سرعت توییتر در دستگاه‌های قابل حمل را تا زمانی که همه محتوای غیرمجاز در این شبکه اجتماعی حذف نشود، آهسته نگه خواهد داشت.

اینستاگرام امکان اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید را آزمایش می‌کند

در حالیکه بسیاری از کاربران اینستارگرام امکان اضافه کردن موسیقی به استوری را در اختیار دارند، این پلتفرم در حال آزمایش قابلیت اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید است.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حافظ نسل آینده کشور است

اولین جلسه کارگروه اجرایی سازی «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد و کلیات این سند مورد تایید تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه قرار گرفت.

اولویت دولت بر مجلس برای قانونگذاری فضای مجازی

نبود قوانین کافی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی از جمله معضلاتی است که نه تنها بخش خصوصی بارها به آن اذعان کرده، بلکه مسئولان امر هم بارها به آن تأکید کرده‌اند.

برنامه‌هایی که باید همین حالا از گوشی‌تان حذف کنید

هفت اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه گوگل‌پلی شناسایی شده که حاوی بدافزار جوکر هستند و باید فورا از گوشی شما حذف شوند.

مطالب پر بازدید آرشیو