پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

چندین هزار درگاه پرداختی به سوی کارت به کارت می‌روند

پرداخت‌یارها می‌گویند در پی بسته شدن درگاه‌های پرداخت به دلیل متصل نشدن پرونده مالیاتی به درگاه پرداخت، بخشی از صاحبان این درگاه‌ها اعلام کرده‌اند که از این پس ابزار کارت به کارت را جایگزین درگاه خواهند کرد.

ممنوعیت دریافت کپی مدارک از اشخاص در هنگام ارائه خدمات بانکی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور با بیان اینکه دریافت کپی مدارک از اشخاص در هنگام ارائه خدمات بانکی ممنوع است، دریافت کد رهگیری از سامانه استعلام هویتی سازمان ثبت احوال کشور را راهکار درست عنوان کرد.

۱۴ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ همه فرایند‌های اعطای مجوز به متقاضیان را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

هفت روش برای افزایش شارژ گوشی

با وجود اینکه باتری گوشی‌ها در سال‌های گذشته بهبود یافته، اما همچنان معضل تمام شدن شارژ گوشی، برای کاربران آزاردهنده است، البته راه‌هایی وجود دارد که می‌توان عمر باتری گوشی را به واسطه آنها، افزایش داد.

پنج عادت اشتباه که گوشی هوشمندتان را خراب می‌کند

اگر گوشی هوشمندتان آنقدر که فکر می‌کنید، دوام نمی‌آورد، باید کارهای اشتباهی که احتمالا انجام می‌دهید را اصلاح کنید.

وزارت اقتصاد: مدیران دستگاه‌های متخلف در صدور آنلاین مجوز کسب‌و‌کار به حبس محکوم می‌شوند

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد اعلام کرد مدیران دستگاه‌هایی که در اتصال به سامانه ملی مجوز‌های کسب‌و‌کار تعلل کنند، طبق قانون به ۲ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

رمزارزهای موجود در ایران نباید به پلتفرم‌های خارجی منتقل شوند

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: باید تلاش کرد سرمایه‌های رمزارزی موجود در ایران با خروج ارز از کشور به پلتفرم‌های خارجی منتقل نشده و در ریسک تحریم‌ها قرار نگیرند.

ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای موبایل ادامه دارد

طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، ‌مصرف گوشی‌های شیائومی در دی‌ماه ۳۱۶ هزار دستگاه و وارداتش ۲۶۳ هزار دستگاه بوده که حاکی از اقبال مصرف‌کننده به این محصولات است، در حالی که همچنان ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضا و مقرون‌به‌صرفه این برند در دستور کار قرار دارد.

هشت توصیه برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

گوشی‌های اندرویدی پس از مدتی مثل روز اولی که از جعبه خارج کرده بودید کار نمی‌کنند و اپلیکیشن‌های نصب شده، بازی‌ها و فایل‌های اضافی (جانک فایل) روی عملکرد آنها تاثیر منفی می‌گذارند.

مدیرعامل شاپرک وعده اصلاح نظام کارمزد در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ را داد

مدیرعامل شاپرک وعده داد تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نظام کارمزد اصلاح شود. اصلاح نظام کارمزد بیش از یک دهه است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد اما به دلایل مختلف هر بار تغییر نظام کارمزدی کشور به تاخیر می‌افتد حال طبق گفته کارشناسان وضعیت به گونه‌ای است که اگر تغییری در نظام کارمزد اتفاق نیافتد، شبکه پرداخت به صورت کامل به اغما خواهد رفت.

مطالب پر بازدید آرشیو