پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

اپل کاربران را مجبور به خروج از iOS ۱۴ می‌کند

اپل دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد با به‌روزرسانی‌های امنیتی در iOS ۱۴ بمانند.

تسلا از پذیرش دوج کوین برای خرید برخی محصولات خود خبر داد

تسلا غول خودروهای الکتریکی، از ساعاتی قبل برخی محصولات خود را وب‌سایت‌اش با رمزازر دوج کوین قیمت گذاری کرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinMarketCap، بعد از اعلام این خبر، قیمت این رمزارز جنجالی بیش از ۱۳.۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات خبر داد: بیش از ۸۰ محصول تولیدی پارک فناوری اطلاعات، در بازار داخلی و خارجی

وزیر ارتباطات گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آن‌ها را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شکایت نهادهای اجرایی از کسب‌وکارهای نوپا را ممنوع کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه‌ای اعلام کرده که هیچ یک از نهادهای اجرایی دولتی حق پایش (فیلترینگ) یا شکایت از کسب‌وکارهای نوپا را ندارند. این بخشنامه البته پیش از این نیز با ادبیاتی متفاوت طرح شده بود و با ایراداتی که سال ۹۶ دیوان عدالت اداری نسبت به آن بیان کرده بود، تقریبا به فراموشی سپرده شده بود و حالا به نظر می‌رسد دوباره به آن تاکید شده است.

آپدیت اندروید ۱۲ به همراه One UI ۴ برای سری گلکسی S۱۰ منتشر شد

سامسونگ انتشار اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI ۴ را برای گوشی‌های خود آغاز کرده و به تازگی نوبت به سری گلکسی S۱۰ رسیده تا در چند بازار به این آپدیت دسترسی پیدا کند. اگر شما هم از کاربران این خانواده هستید، می‌توانید به فکر نصب اندروید ۱۲ باشید.

خودپردازهای مشارکتی، ATMها را از انحصار بانک‌ها خارج می‌کنند

متخصصان حوزه بانکی و فناوری بر این باورند که فراهم شدن امکان خرید خودپردازهای مشارکتی علاوه بر اینکه خودپردازها را از انحصار بانک‌ها خارج می‌کند تاثیر بسیار خوبی بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی دارد. دستگاه‌های خودپرداز تا مدتی تنها در مالکیت بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط به بانک‌ها و حوزه فناوری‌ بود، اما در چند سال گذشته با بیشتر شدن نیاز شهروندان به خدمات دستگاه‌های خودپرداز، امکان خرید دستگاه‌های خودپرداز برای اشخاص حقیقی و حقوقی هم فراهم شده است.

درخواست دادستان کل کشور از مردم: فعلا در رمز‌ارزها سرمایه‌گذاری نکنید

دادستان کل کشور به مردم توصیه کرد تا زمانی که تکلیف رمزارزها به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده، وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند.

محسن رضایی، متولی ارزهای‌دیجیتال در دولت شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقامات دولتی هم به موضوع قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ورود کرده‌اند و محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، متولی ارزهای دیجیتال در دولت شده است.

حقه‌های آیفون که بیشتر مردم نمی‌دانند

ویژگی‌های مخفی بسیاری در آیفون به همراه میانبرهای داخلی مفیدی وجود دارد که ممکن است کاربران از آنها خبر نداشته باشند، از آن جمله میتوان به ویژگی PDF کردن صفحات وب و تماس‌ اضطراری از مخاطبان خاص اشاره کرد.

بازار رمزارزها سبز شد، بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار صعود کرد

بازار ارزهای دیجیتال دوباره به رنگ سبز درآمد و بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو